"נאום האור והחושך" של אבי מעוז עורר סערה במליאה

אייל ראובן 4 Comment on "נאום האור והחושך" של אבי מעוז עורר סערה במליאה

יו"ר נעם עורר את זעמם של חברי הקואליציה היוצאת כשהשווה בין האג'נדות שהוחדרו למערכת החינוך לבין החושך היווני. "הרוח שהיוונים והמתייוונים ניסו להחדיר לעם ישראל היא החושך האמיתי"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תמונה: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ', וידאו: ערוץ הכנסת

יו"ר נעם, חה"כ אבי מעוז עורר סערה היום (רביעי) במליאת הכנסת כשנאם נגד האג'נדות הפסולות שהוחדרו למערכת החינוך הישראלית והשווה אותן להתייוונות. חברי כנסת מהקואליציה היוצאת, ובהם ח"כ מיכל שיר תקפו אותו בחריפות על רקע דבריו.

"לפני שנים רבות, כשאני הייתי ילד במערכת החינוך, עוד לפני כניסת ההשפעות של המדינות הזרות, של הקרנות והארגונים הזרים ושל האג'נדות הזרות, לימדו אותנו את שיר הילדים הידוע", אמר מעוז בנאומו והחל שר: "באנו חושך לגרש".

"אדוני היו"ר", המשיך מעוז, "בחנוכה אנחנו חוגגים את הניצחון שהנחיל בורא עולם על ידי גבורת החשמונאים כנגד היוונים ומשתפי הפעולה שלהם, המתייוונים. על מה התקוממו החשמונאים ביוזמת מתתיהו בן יוחנן כהן גדול ובהובלתו?"

הוא הוסיף: "הם נאבקו על לימוד התורה, על שמירת השבת ועל כך שהיוונים רצו לכפות אותם להכריז שאין להם חלק בד' אלוקי ישראל. הם נאבקו על עבודת בית המקדש. הם נאבקו על פך השמן הטהור, שנשאר לבדו מכל השמנים שיד היוונים טימאה, כאשר חיללו את בית המקדש בטומאה נוראה. הרוח שהיוונים והמתייוונים ניסו להחדיר לעם ישראל היא החושך האמיתי".

בשלב זה החלו חברי הכנסת מהקואליציה היוצאת להתקומם נגד דבריו ולהפריע את נאומו.

מעוז המשיך לאחר מכן: "רוח ישראל סבא, שבשמה ולמענה יצאו החשמונאים למלחמת המעטים כנגד הרבים, במה שהיה נראה לכאורה בעיניים ריאליות כחסר סיכוי, היא האור האמיתי. מי שמנסה לפגוע בזהות היהודית הוא החושך. מי שמזייף את היהדות תוך ניסיון ציני ליצור דת חדשה, נאורה וליברלית לכאורה, שמנוכרת לחלוטין לכל מה שריח של יהדות מקורית נודף ממנו, הוא החושך.

עוד אמר: "מי שבהסתרה מכוונת ובמחשכים מחדיר כל מיני אג'נדות לשטיפת מוחם של ילדי ישראל ללא ידיעת הוריהם, הוא החושך. כל אחד מאיתנו אור קטן, אבל כפי שכתב רבינו בחיי בספר חובות הלבבות: "המעט מן האמת ינצח הרבה מן השקר, כאשר המעט מן האור דוחה הרבה מן החשך".

הסערה מגיעה ברקע מתקפה חריפה בימים האחרונים מצד הממשלה היוצאת, בהובלת ראש הממשלה לפיד והשר גנץ, כנגד הסיכום בין נעם לליכוד, לפיו מעוז יקבל את האחריות לתכנים החיצוניים הנלמדים במערכת החינוך. מעוז הוא נציג מפלגת נעם, מבית מדרשה של ישיבת הר המור, מהזרמים היותר אדוקים בציונות הדתית. השקפת עולמו של מעוז נחשבת לסדין אדום בקרב השמאל.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מרגש ממש לראות אדם שלא מפחד לומר את דעתו בלי גמגומים והתנצליות שכויעח.

  2. 1

    אשריך אומר את האמת בפנים מעריך אותך יש לנציגים שלנו מה ללמוד ממך הפכו אותך לשק חבטות כל התקשורת והשמאל כי הם מפחדים מהאמת שמישהו יזכיר להם כמה הם התרחקו שמישהו שם להם מראה מול הפנים אשריך ואשרי חלקיך